Sunday, August 18, 2013

Bagaimana cara nak kira keperluan kalori seharian anda?

Hari ini saya nak berkongsi dengan anda salah satu cara penting untuk menurunkan berat badan. Ada banyak, tapi saya kongsi cara ini dulu. Yang lain, saya kongsi kemudian. Boleh, kan?

Belajar cara kira keperluan kalori seharian anda.



Pertama sekali kita mestilah mengetahui berapakah keperluan kalori seharian kita.

Daripada keperluan kalori kita ini, kita perlu mengurangkannya sebanyak 500kcal sehari.

Dalam masa seminggu saya pasti berat badan anda akan turun sebanyak 1/2kg. Dan sebulan sudah pasti 2kg-4kg akan turun.

Disini mungkin anda akan tertanya-tanya bagaimana untuk mengira keperluan kalori bukan?

Tiada masalah, kawan saya iaitu En Hafiz Wasa ada menerangkan segalanya mengenai keperluan kalori, contoh-contoh diet yang sihat serta jenis aktiviti yang dapat membakar lemak dengan pantas sekali.

Oleh itu, saya harap anda dapat luangkan masa untuk ke laman web ini:


p/s: Jika anda nak turunkan berat badan, elok sangat berguru dengan En Hafiz Wasa ini.

No comments:

Post a Comment